Możemy wyróżnić kilka rodzajów suwnic:
- Suwnica pomostowa - w tego rodzaju urządzeniach konstrukcja nośna opiera się bezpośrednio na torze jezdnym górnym. Istnieje również możliwość podwieszenia mostu od spodu na dolnej części toru jezdnego.
- Suwnica półbramowa - półbrama, będąca dolną częścią konstrukcji tego urządzenia, opiera się z jednej strony bezpośrednio na torze jezdnym, a z drugiej strony na estakadzie.
- Suwnica bramowa - brama, będąca nośną częścią konstrukcji tego rodzaju suwnicy, opiera się na torze jezdnym za pomocą podpór.
- Suwnica wspornikowa - część nośna konstrukcji ma kształt wspornika. Tego rodzaju urządzenie zwane jest również suwnicą konsolową.
- Suwnica kolumnowa - połączenie suwnicy pomostowej z pionową kolumną
- Suwnica modułowa - jest to lekka suwnica podwieszana, zbudowana z modułowych profili półzamkniętych, a także z systemu podwieszeń przegubowych, które mocowane są bezpośrednio do stropu, konstrukcji dachu lub konstrukcji wsporczych. Mechanizmem podnoszenia w tego rodzaju suwnicy jest wyciągnik łańcuchowy. Dzięki wykorzystaniu modułowej budowy można w łatwy sposób przebudować lub rozbudować suwnicę stosownie do potrzeb produkcyjnych.